آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل
نوشته شده توسط : علی علوی

آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل

قبل از شروع به آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل، به تعريفي از وردپرس و اين سيستم مديريت محتوايي كه قرار است آن را راه اندازي نماييم، ميپردازيم.

وردپرس چيست ؟

وردپرس يك سيستم مديريت محتواي سايت مي باشد كه به طور رايگان در خدمت دوستان قرار مي گيرد و مي توان به صورت كاملا رايگان آن را نصب و راه اندازي كرد.

با توجه به قدرت و ظرفيت بالاي هسته ي وردپرس، امروزه از آن براي انواع سايت ها از جمله خبري، پورتالي، فروشگاهي، هاستينگ و … مورد استفاده قرار مي گيرد و سرويس دهي بسيار فوق العاده اي نيز دارد.

پلاگين هاي اين سيستم تقريبا كامل است و روز به روز نيز در حال گسترش مي باشد. يكي از مهم ترين اصلي كه در وردپرس وجود دارد. متن باز يا همان “open source” بودن اين سيستم است كه بسيار مورد توجه برنامه نويسان و توسعه دهندگان قرار مي گيرد. زيرا به راحتي قابل ويرايش و تغيير است.

حال مي خواهيم نصب وردپرس و راه اندازي آن را شروع كنيم

نصب سيستم مديريت محتواي وردپرس بر روي سي پنل

براي شروع كار ابتدا بايد آخرين نسخه از وردپرس فارسي را دريافت نماييم (سيستم وردپرس از سايت مرجع” wordpress . org ” ، قدرت مي گيرد و به صورت زبان اصلي در اين سايت موجود است).

پس از دريافت آخرين نسخه از وردپرس به هاستي كه خريداري كرديم مراجعه مي كنيم. براي وارد شدن به هاست مي توانيد آدرس مشخص سايت خود را وارد كرده و در انتها با يك اسلش “Cpanel” را وارد كنيد به طور مثال.” www . example . com / cpanel”

پس از وارد كردن آدرس صفحه اي را ملاحظه مي كنيد كه بايد در آن نام كاربري و رمز عبور وارد شود. اين اطلاعات پس از خريد هاست، توسط هاستينگ در اختيار شما قرار داده مي شود.

آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنلآموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل

ما هم اطلاعات را به شاخه ي اصلي منتقل خواهيم كرد. پس داخل پوشه ي wordpress مي شويم و تمامي فايل ها و پوشه هاي داخل آن را انتخاب مي كنيم. براي اينكار بر روي گزينه ي select all از بالاي صفحه كليك كنيد. پس از انتخاب شدن تمامي فايل ها و فولدر ها، بر روي گزينه ي Move file از بالاي صفحه كليك كنيد.

آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنلآموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل

در پنجره اي كه باز مي شود آدرس مسير ظاهر خواهد شد، “wordpress” را از انتهاي آن برداريد و بر روي گزينه ي move files كليك كنيد تا تمامي فايل هاي شما به”public-html” منتقل شود.

آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنلآموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل

در حال حاضر اگر به ” public _ html ” مراجعه كنيد تمامي فايل ها و فولدرهاي وردپرس را در آن ملاحظه خواهيد كرد. تا اينجا مرحله ي بارگذاري درست را با هم انجام داديم.

ديتابيس يا مركز داده

نوبت ساختن ديتابيس يا مركز داده يا همان پايگاه داده مي رسد. شايد بپرسيد پايگاه داده به چه درد ميخورد ؟ به طور ساده خدمت شما عرض كنم كه پايگاه داده حكم مغز سايت را دارد و همانطور كه بر روي مغر انسان شيار هاي مختلفي قرار ميگيرد در پايگاه داده يا ديتابيس هم به ازاي هر قسمت و اطلاعات، جدولي قرار ميگيرد كه وظيفه نگهداري از اطلاعات وارد شده در سايت شما را بر عهده دارد.

جهت مشاهده ادامه مطلب آموزش وردپرس در مورد آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل كليك كنيد.

منبع: اف تي سنتر




:: موضوعات مرتبط: آموزش وردپرس , ,
:: برچسب‌ها: آموزش نصب وردپرس روي هاست سي پنل ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: